Hakkımda#

Klişe kokan işleri gram beceremem ama yine de şansımı sonuna kadar kazmayı deneyeceğim. Adım Ayhan Gazi, 31 yaşındayım ve Kayseri’liyim. Ortopedi engelliyim ve bunu yazmaktan da gram gocunmam. Yeni bir siteyle eski maceraları tek bir ev ortamında bir araya getiriyorum.

Burada kendimi iki alana ayırarak tanıtmak istiyorum.

Oyun Geliştirme#

2016 yılından beri hayatımı hem zehirleyen hem de eğlendiren tek uğraşım oyun yapımıdır. O günden beri oyunlar geliştirip paylaştım. Ancak oyunlarımın tamamı, günümüzde “kanlı kırmızı okyanus” dediğim — yani herkesin benzerlerini yaptığı, dikkat çekmenin neredeyse imkânsız olduğu — bir alanda kaldığı için, boşuna 1K₺ gibi fiyatlarla sistemlere para yatırmak istemedim.

Oyun geliştirmeye Game Maker 8 ile başladım ve bu motorla sadece Hamburger Belaları’nı yaptım. Onu oyun saymam ama sonuçta ilk denemenin de günahı olmaz diye ekledim. Gerçeklerle devam edeyim.

Construct Ailesi#

Game Maker 8 ile istediğimi bulamadım ve bir süre sürükle-bırak özellikli oyun motorlarıyla oynadım. Karşıma Construct Classic çıktı. Ancak bu motorla geliştirdiğim oyun hiç yayınlanmadığı için aklıma bile gelmedi.

Construct Classic istediğimi vermeyince yolum Construct 2’ye düştü. Burada 15’ten fazla oyun ürettim ve büyük kısmı yayınlandı. Aklımda kalanlar şunlar: Labirent Kraliçesi Remix, Bomber Q, Mini Adventure Serisi (1, 2, 2: Baby DLC, Remix), Yonku Speed Zone gibi oyunlara imza attım. Elbette yayınlanmayan daha nice oyunlar var; onların ismini bende saklayayım. Ehe ehe.

Construct 2’den sıkıldığımı düşünebilirsin, ama aslında lisans süresi bitince birkaç kez lisans alıp sonra yine sıkıldığım Construct 3 geldi. Bu motorda deli gibi oyunlar yaptım; bazıları yayınlansa bile pişman olduğum oyunlar bile var. Yine de aklımda kalanlar arasında Kahve & Çekirdekler, Fruit Omega, Balls! Real Ball gibi isimler var. Bunlardan sadece Fruit Omega oyunundan memnunum.

Construct 3 lisansım bittiğinde ya da mesleği bıraktıktan sonra pişman olup geri dönersem, yedek planım olarak GDevelop var. Onu seviyorum ama çok büyük eksiklikleri olduğu için asla ilk tercihim olamıyor. Örneğin, nesneleri tamamen alana göre ortalama özelliği GUI’de yok. Bu motorda Mini Adventure Remix, Botanical Rose, Tiger Helicopter II gibi oyunlar yaptım. Çok fazla oyun üretmedim.

Ve şimdi, GDevelop dahil olmak üzere bu dört “cehennem gibi sıcak” alandan kurtulmaya karar verdim. 2025 yılında bunlarla oyun yapmanın mantıksız olduğunu düşündüğüm için kendi çapımda TIC-80 kullanarak yeniden oyun geliştirmeye başladım. Şimdilik ilk oyunum: Beyinsiz Müzisyenler. Bittiğinde süper olacak.

Müzik Bölümü#

Bu alanda çok fazla bilgi ve tecrübem yok; dünkü yeni yetmelerden biriyim işte. Müzik dinleyip üzerinde karaoke söylemeyi çok seviyorum. Bu yüzden kendi çapımda bir şeyler yapmak adına bu alana da giriştim.

İlk şarkım: Geçmişimle Dertleşiyorum’dur.

Toparlarken#

Bu işlerimin hepsini tek sitede yayınlamamın asıl sebebi, ulaşılabilirliği kolaylaştırmak ve Türkiye’ye güzel işler sunmak istemem.